onsdag 5. januar 2011

Snop! Nomnom!

Eg og ei venninna laga masse snop te jul. Og blandt desse slaga laga me kokos biter. Vi fant oppskrifta på internett (husker ikkje kor). Tenkte eg ville dele den og.

Kokosbiter:
enkel
50g smør
1dl Sukker
2dl kremfløte
200g kokosmasse

Sjokoladetrekk:
200g lys sjokolade
25g delfiafett

1: Bland smør, sukker og fløte i en gryte og kok i 5 minutter. Tilsett kokosmasse. Hell massen ut på bakepapir og sett den kaldt. Skjær ut små biter.

2: Smelt sjokolade og olje i vannbad. Dypp kokosbitene i sjokoladen og la dem stivne på et nytt ark bakepapir. (Eg vil foreslå å legge til en til plate med lys sjokolade. Vi gjekk tom for sjokoladetrekk og kunne ikkje ta på undersiden av kokosbitene.)

(i min leit etter bilde å legge til fant eg ut det var på dansukker.no vi fant oppskriften)

Deilig godbit (som minner om sjokoladen bounty du får kjøpt i butikken) å imponere med når man får besøk.

Namnam! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar