onsdag 24. august 2011

Lavkarbo middag dag to..

Så foreldrene mine ville ha lavkarbo mat i dag og. Og måtte ha fisk ein dag te denna veko. Så den gode dattera eg er, adlyder eg og lager ovnsbakt fisk, med blomkål/broccoli mos. MEN i måro/torsdag, blir da komla! :D





Ovnsbakt kvit fisk, med blomkål/broccoli-mos
(40 min, 4personer):


300-400gr fisk
1 løk
1sitron
5 gullerøtter
rømme

1 blomkål
1/2 broccoli
5dl lettmelk
1/2 dl matfløte
3ss snøfrisk
1ss smør
1ts salt
1ts pepper

1: dekk ei ildfast form med alumifniumsfolie med nok til overs til å pakke igjen etterpå. skrell og hakk 3 gullerøtter i passe tynne skiver. legg oppi folien. kutt noen ringer med sitron legg oppå gullerøttene, kutt løken i ringer og legg noe oppå sitronen. salt og peppre fisken litt på kvar side. legg oppå grønsaksenga, og legg resten av løkringene oppå der igjen. så tar du en dert med rømme per fiskestykke. sett inn i forvarmet ovn på 200grader med klokka innstillt på 30 min.

2: kok blomkål og broccoli i melka til de er møre nok til å moses. Renn av all melk og la grønsakene avdampes godt. Mos så blandingen med potetmoser, og tilsett fløte, snøfrisk, smør og krydder og rør godt sammen.

3: Klokka ringer dander og server. Server gjerne med rømme.


Ser litt.... Gusj ut, men smaken va nuuudelig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar