mandag 22. august 2011

Endo enklare Blomkålsuppa!!

Eg har visst klart å gjøre suppa mi enklere å lage.

Ingredienser (2 personer 10 min):

* 1 Stor ss melange
* 2 ss mel

smelt og rør inn. la dette putre i 2 min mens du rører godt, slik at mye av melsmaken forsvinner.

* 5dl oppkokt vann i vannkoker
* 1-2 sjarlottløk oppkutta
* 1 terning kylling buljong

hellvannet oppi kjappt. Suppa tykner med en gang og koker med en gang. sleng oppi løk og buljong. rør godt.

* grønsaker etter ønske mine favoritter, blomkål og broccoli.
* 1-2ss rømme

legg oppi små busker med det grønne, kan vente med broccoli til 3 min før suppa er ferdig. hiv oppi rømme 3 min før den er ferdig og.

salt og peppre etter smak.

Tips: ha klar melk tilfelle suppa blir for tykk når du tømmer oppi vann.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar